Ga naar de inhoud van deze pagina Ga naar het zoeken Ga naar het menu
Vorige pagina

gemeenteraad openbaar

maandag 28 september 2020

20:00
Locatie

aula De Rekke

Voorzitter
Jan Schouwaerts
Agenda documenten

Agendapunten

  1. 1
    01. OPENBARE ZITTING
  2. 2

    Op 18 september 2020 vaardigde de burgemeester een besluit uit betreffende de organisatie van de zittingen van de raadscommissies bestuurlijke organisatie en grondgebiedszaken van 23 september 2020 en van de raadszittingen van 28 september 2020, in het kader van de federale maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID 19 te beperken. De raad dient dit besluit te bekrachtigen.

  3. 3

    Aan de raad wordt gevraagd het verslag van de vorige zitting, d.d. 24 augustus 2020 goed te keuren.

  4. 4

    Goedkeuring van de jaarrekening 2019 die door de raad voor maatschappelijk welzijn werd vastgesteld.

  5. 5

    Overeenkomstig de bepalingen van het decreet lokaal bestuur wordt een opvolgingsrapportering
    over het eerste semester betreffende de realisatie van het meerjarenplan - prioritaire acties
    voorgelegd. De raad dient hiervan kennis te nemen.

  6. 6

    De gemeente wenst het aantal bewakingscamera’s, die zij op het openbare domein heeft geplaatst in de strijd tegen verschillende vormen van overlast, uit te breiden. Voorstel om ook op de parking Moorland een vaste bewakingscamera te plaatsen. Naast deze vaste camera’s wil de gemeente een mobiele camera inzetten, dit in de strijd tegen sluikstort. Hiertoe dient het beleidskader voor bewakingscamera's van het lokaal bestuur Stabroek te wijzigen. De gemeenteraad dient hierover advies te verlenen.

  7. 7

    Lokaal bestuur Stabroek wenst haar handhavingsbeleid te versterken om milieu- en stedenbouwkundige overtredingen zoveel mogelijk te voorkomen en te corrigeren waar nodig. Hiertoe werd een Beleidsplan Handhaving Ruimtelijke Ordening en Milieu opgesteld waarin de visie wordt geformuleerd en prioriteiten en methodiek worden vastgelegd. Dit beleidsplan wordt aan de gemeenteraad ter kennisgeving voorgelegd.
    Voor het handhavingsbeleid voor stedenbouwkundige overtredingen kan het bestuur een beroep doen op IGEAN dienstverlening. Dit is voor het bestuur interessant. Aan de gemeenteraad wordt gevraagd akkoord te gaan met de intergemeentelijke samenwerking met Igean ter ondersteuning van de handhaving ruimtelijke ordening.

  8. 8

    Lokaal bestuur Stabroek wenst voor het leveren van opmaak en drukwerken externe communicatie
    een raamovereenkomst af te sluiten voor 4 jaar met ingang op 1 januari 2021 om te eindigen op
    31 december 2024. De raamovereenkomst omvat 5 percelen: de vormgeving en drukken van het
    gemeentelijk informatieblad, de vormgeving en drukken van verschillende communicatiemiddelen,
    de vormgeving van communicatieprojecten, een mediatheekservice en een kopieerdienst. Aan de
    raad wordt gevraagd goedkeuring te geven aan de lastvoorwaarden en gunningswijze voor de
    raamovereenkomst lokaal bestuur Stabroek voor het leveren van opmaak en drukwerken.

  9. 9

    De gemeente ontving een verzoekschrift tot herwaardering van twee wegen. De betreffende wegen zijn evenwel geen gemeentewegen. Verder wordt niet aangetoond dat de paden de voorbije 30 jaar door het publiek werden gebruikt. Aan de raad wordt bijgevolg gevraagd te besluiten dat gemeente Stabroek geen bevoegdheid heeft betreffende deze paden.